Uten ansatte som trives er vi ingenting!

Disse ordene kommer fra den meget engasjerte produksjonssjefen, Frank Hansen ved Postens Østlandsterminal. Hansen mottok nylig Postens HMS pris for 2.gang, og vi kan tydelig merke hvilken gjensidig respekt sjefen møter hos de ansatte når han tar med Hadeland IPS på en rundtur i de lyse og luftige lokalene på Lørenskog

Trenger ansatte som vil noe

– Vi har helt klare kriterier vi ser etter når vi ansetter folk hos oss i posten, sier Frank med en tydelig mine.

– Vi kan ikke være en arbeidsgiver som bare «duller» med de ansatte, fortsetter han.

Hansen forklarer at det handler om gjensidig tillit, og et ønske om at de sammen skal få det til å fungere på arbeidsplassen.

– Når jeg sier at vi trenger folk som vil noe så mener jeg at det grunnleggende er at søkerne har et virkelig ønske om å jobbe hos oss, at de møter opp til rett tid, at de kan fremvise en god vandel, fortsetter Hansen.

70 nasjonaliteter, men norsk er språket

Postens Østlandsterminal huser nærmere 1500 ansatte, som holder hjulene i gang døgnet rundt. Produksjonssjefen har alene ansvar for 9 ledere, og 370 ansatte. For å få logistikken, og arbeidet til å flyte er språket en viktig brikke.

– Hos oss er vi nøye på at vi alltid snakker norsk når andre personer er i nærheten, sier Hansen. Han forteller videre at dette handler om hvordan kollegaene blir inkludert.

– Det er viktig for å bevare det gode arbeidsmiljøet vi har, sier en lettere rørt Hansen.

Det kommer tydelig frem Posten har trykket på mange av de riktige knappene ved å sette fokus på trivsel.

Tror på IPS i fremtiden

Posten har i flere år samarbeidet med NAV på flere områder, men Hansen er tydelig på at det har fungert med vekslende hell.

– At en jobbspesialist kjenner våre arbeidsplasser, og dermed kan sortere jobbsøkerne som kan passe hos oss, er en stor fordel, sier Hansen.

Han mener også at dialogen med jobbspesialisten etter at den ansatte har startet i jobb er like viktig. Hansen mener det bidrar til at det tidlig kan lukes vekk småting slik at både den ansatte og vi får opplevelsen av et godt samarbeid.

– Vi tror dette er fremtidens måte å jobbe på innen offentlig jobbstøtte, og at det gir gir alle parter et bedre resultat i det lange løp, avslutter Hansen.

Både Posten og Hadeland IPS har stor tro på at vi sammen skal hjelpe flere ut i trygge, utviklende og trivelige jobber.

Les mer om Postens Østlandsterminal her.

Kommentarene er stengt.